02 March, 2011

Size...

Lunch tadi ingat nak cari berus gigi si adik, tapi terlencong la plak. Pegi menyopping plak…sampai lupa nak beli berus gigi.

Dah aim lama dah baju ni sbb dah ada baju ni 2 helai, rasa cam best je utk jln2 & tak menunjukkan perkembangan badanku yang ketara. Uhhh ayat…dengan ayat mudanya tak nampak gemuk sgt pakai baju ni walaupun sepatutnya jenis badan aku tak blh pakai baju yg lengan kembang mcm ni. Tapi lengan baju ni blh dimaafkan lagi kot. Dah suka kan apa ku kesah besar atas pun.

Beli 3 helai lagi…ehh ada less 15% plak. Dulu beli takde less. Pegi office pun aku belasah gak baju ni..takde sesapa tegur lagi…kui..kui

Pastu menerai levis jeans lak. Yang ni memang dlm waiting & wishlist…try 4 helai 2 saiz setiap jenis. Aku amik Levis Demi Curve – Straight Leg. Walaupun rasa mcm tak fit to my size lagi…ada gap kat belakang pinggang, tp amik gak.
Balik office baru nak check Levis Website…try kuiz measurement diaorg…hahhhh…sesuai dengan Levis Bold Curve. Alaaa…laaahhh baru rasa menyesal suka-suka hati je melayan perasaan beli tanpa survey dulu. Padahal aku jenis kaki survey…tu la pasal time tengan ‘hangin’ pi menyopping sangat.

The best thing bab levis jean ni, dulu/current pakai saiz 29 (whattt?!) straight cut lelaki punya hehehe….tapi tadi try semua saiz 28…lastnya try 27…finally amik 27! Apakah?? Takdenya dah kurus balik, aku rasa sebab jean ni jenis stretchable kot…tu yg muat 27 kot. Coz aku yakin sgt dgn body turun naik ku ini. Skrg mmg tahap naik, naikk, dan naikkk lagiiii.

Zaman anak dara pakai jeans size 26 jer…dah kawin upgrade to 27 lak. Anak sorang aku still 27 lagi sampai anak dah masuk 3 tahun. Pastu upgrade lagi daaa…28...upgrade lagi 29!! Time ni ada pakai 28 ada 29. Sampai tahap tak muat langsung Levis size 29..alamak?? Oooooo rupanya pregnant laaa…phewwww patut la tak padan tapi gigih pakai gak time tu. Sedar2 time ketat yang amat tu dah pregnant 3 bln+ laa. Ada gambar plak tu time ni, pakai jeans ketat ni ketika mengandung.

Pas bersalin anak kedua, first 6 months blh pakai size 27 & 28. Now about 1 year + dah si adik tu…Size 27 Levis Demi Curve…yeaaaaaa...NO NO NO…not yeaaa to my body, yeayyyyy to the stretchable jeans. Sebab aku ada satu lagi seluar material stretchable ni blh muat smpai skrg size 26 jer…Giordano, best w/pun masa beli tu rasa mahal yg amat. Mungkin 4, 5 tahun yg lalu kot sbb baru ada anak je time tu = RM119. Now harga Levis 2 kali ganda!

Kesimpulannya :
Sesapa rasa pakai seluar ketat sana sini, carilah material stretchable yer puan2.

No comments:

Post a Comment